Reserveringssysteem
voor vergaderruimtes
De Stek
Het reserveren van een vergaderruimte in DE STEK Groningen was voorheen een tijdrovend proces dat altijd via de receptie verliep. Code050 ontwikkelde een platform voor de 25+ bewoners om zelf vergaderlocaties of deelfietsen te reserveren.
Automatiseren van reserveringen
Wanneer een bedrijf een ruimte wilde reserveren, moest de gastvrouw in twee, soms zelfs drie verschillende agenda’s en overzichten duiken om te zien of de ruimte beschikbaar was, om vervolgens op al die plekken handmatig de reservering vast te leggen...
Dat moet handiger kunnen!
Systemen die naadloos met elkaar communiceren
Dat vond ook onze collega-stagiair, en hij besloot een oplossing te ontwikkelen als onderdeel van zijn schoolopdracht.
Hij heeft contact gelegd met de eigenaar van DE STEK, en met de expertise van Code050 achter zich ging hij aan de slag met het bouwen van de applicatie MijnSTEK.
Afgeschermde omgeving
Naast de plek voor het reserveren van ruimtes biedt het platform ook de mogelijkheid om meerdere gebruikers toe te voegen aan een organisatie. Hierdoor is niet 1 gebruiker verantwoordelijk voor de boekingen en kan iedereen snel en gemakkelijk een reservering plaatsen.
Na de stage periode is de student in dienst gekomen en is het platform uitgebreid met nieuwe functionaliteiten zoals het versturen van maandelijkse facturen met een PDF bijlage.
Notificaties met optie om direct te annuleren
Geboekte ruimtes worden automatisch zowel naar de reserveerder als de gastvrouw gestuurd. De reserveerder heeft zelfs de mogelijkheid om zijn boeking zelf te annuleren.
Voor de gastvrouw is het nu een fluitje van een cent om een duidelijk overzicht te krijgen van elke ruimte, inclusief door wie en wanneer deze geboekt zijn, in haar eigen admin paneel.
Slim beheer met overzicht
Hier kan zij ook namens bedrijven ruimtes boeken, net als vroeger, maar dan slimmer en sneller! Daarnaast biedt het admin paneel in één oogopslag inzicht in het aantal reserveringen van de afgelopen tijd en de omzet daarvan!
Functionaliteiten
Reserveren van vergaderruimtes, deelfietsen
Beheer van rollen per organisatie
Interne bedrijfspagina
Automatisch facturatie per maand
Prikbord voor nieuws en mededelingen
Over De STEK
Wij zijn zelf een van de 25+ bewoners, van het bedrijfsverzamelpand DE STEK. Niet alleen een vast honk voor ons team, maar ook echt een fijne plek om onze klanten te ontvangen. En als het even kan, stappen we voor onze regionale klanten op onze fiets! Kom je bij ons langs? Je vindt ons bij binnenkomst direct links van de Brasserie.
Laravel & Livewire
2 frameworks die we gebruiken om snel interactief applicaties te bouwen
Maandelijkse facturatie
Nog een belangrijke toevoeging van MijnSTEK is het automatiseren van de facturatie van de reserveringen. Voorheen werd dit handmatig door een accountant gedaan, maar dankzij MijnSTEK gebeurt dit nu automatisch! Elke maand worden als vanzelf correcte facturen opgesteld en verzonden naar iedereen die een ruimte heeft geboekt.